LUBUSKIE KOLEJE REGIONALNE
Duński skład ekspresowy w roli lokalnego pociągu osobowego Lubuskich Kolei Regionalnych na stacyjce Sława Sląska.
(Zdjęcie i podpis pochodzą ze strony: http://www.digitus.net.pl/priv/amacki/QUAKE-II/koleje/SlawaLKR.htm)
Przedsiębiorstwo to w ciągu swojej krótkiej działalności przebiło wiele murów i stereotypów. Była to pierwsza kolej samorządowa, założona jako spółka z ograniczoną własnością. Głównym udziałowcem był wojewoda zielonogórski (99%), a 1% udziałów posiadały DSB, czyli koleje duńskie, które pomogły w pozyskaniu taboru. Tabor składał się z floty 9 pociągów, z których tylko 4 miały potrzebne homologacje (jeden proces homologacyjny w 1993 to wydatek 300 milionów starych złotych) i jeździły po torach województwa zielonogórskiego. Zwano je niekiedy żartobliwie „srebrnymi cygarami”. Wbrew krążącym plotkom były to pociągi bardzo ekonomiczne, generujące 9-10-krotnie niższe koszty eksploatacji niż podobne zestawy polskie. Były też one nieporównywalnie lepsze pod względem komfortu podróży (fotele lotnicze, klimatyzacja), a wyposażenie przedziałów przewyższało dzisiejsze EuroCity. Możnaby powiedzieć, że na tamte czasy była to rewelacja. Jeden z pociągów powracający z Poznania po przebytym procesie homologacyjnym rozpędził się na odcinku Poznań – Zbąszyń do 200 km/h, i według dyrektora LKR miał jeszcze trochę w zapasie.
Skład pociągu to cztery człony: lokomotywa i 3 wagony, z których ostatni to wagon sterowniczy. Sposób ten umożliwiał prowadzenie pociągu w obu kierunkach. Odpadała więc długotrwała operacja przetaczania lokomotywy podczas zmiany kierunku jazdy i potrzebna do tego obsługa stacji kolejowej.
Przewozy pasażerskie, czyli statutową i najbardziej spektakularną działalność LKR wykonywano w okresach obowiązywania rozkładów letniego i zimowego roku 1993. Największą frekwencję miały pociągi na trasach Nowa Sól – Wolsztyn oraz Wolsztyn – Sulechów, ale nawet w tych przypadkach trudno mówić o jakiejś szczególnej popularności. Na odcinku do Łagowa Lubuskiego i Sieniawy większe potoki pasażerskie były tylko latem, a połączenie do Sławy wykorzystywało zaledwie kilku pasażerów. Na odcinku Łęknica – Tuplice, gdzie dowożono pasażerów do pociągów PKP również nie odnotowano zbyt dużych potoków pasażerskich. LKR nie było dopuszczone do obsługi ważniejszych połączeń pasażerskich – PKP było monopolistą i działalność taką odczuwało po prostu jako konkurencję. LKR było krytykowane za niską częstotliwość kursów, lecz wygoda i szybkość pociągów zachęcała podróżnych do korzystania z usług LKR. Istniał również letni rozkład jazdy LKR na rok 1994, ale wtedy już przedsiębiorstwo to znalazło się w likwidacji.
Sprzedaż biletów odbywała się wyłącznie w pociągach LKR oraz tylko w jednej kasie na dworcu w Zielonej Górze, która świadczyła jednocześnie usługi laminowania dokumentów.
Głównym celem powstania LKR była obsługa przewozów towarowych na wyłączonych z eksploatacji odcinkach torów PKP. Chodziło tutaj o to, aby LKR przynosiła zyski. Pierwotne porozumienie z PKP zakładało, że przez pierwszy okres swego istnienia LKR będzie bezpłatnie wykorzystywało linie kolejowe do przewozów pasażerskich (i w rzeczywistości kolej ta nigdy nic nie zapłaciła PKP za użytkowanie torów). W zakresie przewozów towarowych warunkiem było przejęcie linii kolejowych. Niestety, do porozumienia z PKP nie doszło, na przeszkodzie stanęły względy prawne. Samorządy nie mogły przejąć linii kolejowych od PKP, ponieważ przedsiębiorstwo to nawet nie było ich właścicielem lecz jedynie użytkownikiem wieczystym (jak wszędzie na tzw. ziemiach odzyskanych). Plan, aby wojewoda przejął linie i przekazał je samorządom z różnych względów nie powiódł się. W perspektywie stanęło więc długotrwałe przynoszenie przez to przedsiębiorstwo strat z tytułu przewozów pasażerskich, i to na liniach co najmniej bocznych. LKR nie mogła podjąć intratnych przewozów towarowych, co było celem powstania tej firmy, więc wojewoda zielonogórski podjął decyzję o likwidacji przedsiębiorstwa. Dziś wagony LKR służą jako kurniki, szatnie sportowe, kluby gier zręcznościowych itd. Lokomotywy zostały zezłomowane.
Podsumowując, LKR nie osiągnęła swojego celu, jakim była obsługa przewozów towarowych. Dyrektor LKR mówił: wyprzedziliśmy pewne wydarzenia. Dopiero w ustawie o restrukturyzacji PKP są zawarte ustalenia dotyczące przejmowania, uwłaszczania i statusu prawnego linii kolejowych. Rzeczy i reformy, które zostały wtedy zaniedbane, mszczą się dzisiaj w postaci strajków, protestów.
Mimo, że od czasu upadku LKR minęło prawie siedem lat, nic się nie zmieniło. Ustawa o restrukturyzacji nadal leży w szufladzie, a w województwie zielonogórskim PKP obsługuje zaledwie kilka linii, z mniejszą niż kilka lat temu częstotliwością. Ubywa również pasażerów. Być może i wkrótce i część tych połączenia zostanie zlikwidowana.
Poniżej kilka artykułów z prasy lokalnej o tej kolei:
LKR – semafor w górę ! .
Zbigniew Szydłowski Gazeta Lubuska (27.03.1992)
Regionalizacja kolei jest przedsięwzięciem zupełnie nowym, żeby nie powiedzieć eksperymentalnym w polskim kolejnictwie. Ma zagorzałych zwolenników i tyluż chyba przeciwników oraz wątpiących w skuteczność zamiarów, które od 16 bm. przyoblekły się już w kształt w postaci dwóch pociągów i dwóch lokomotyw duńskich („GL” z 17 bm.).
Nowatorska inicjatywa została w Zielonej Górze praktycznie rzecz biorąc, wymuszona decyzjami PKP. Nastąpiło mianowicie wyłączenie z eksploatacji 20 odcinków linii o długości ok. 430 kilometrów, co stanowi mniej więcej ok. 30 proc. sieci kolejowej w Zielonogórskiem.
Dyrektor generalny PKP – Aleksander Janiszewski zaproponował wprawdzie wykorzystanie tych linii w innej formie organizacyjnej i na odmiennych zasadach, ale – jak wiadomo – od propozycji do czynów wiedzie droga na ogół kreta i pod górę.Tę stromiznę wzięto jednak w Zielonej Górze z marszu.
Później nastąpiły pertraktacje z Duńczykami, którzy potrafią liczyć. Jak wiadomo, odstąpili jednak od początkowych żądań i poprzestali na sumie 1,5 mld złotych za 10 lokomotyw, 29 wagonów I i II klasy oraz części zamienne i zestawy naprawcze. Dwie lokomotywy i dwa pociągi stoją już od 16 bm. na bocznicy kolejowej „Falubazu” i czekają na wprowadzenie do eksploatacji, co ma nastąpić w maju br., po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy PKP.
Nie ma co ukrywać, że jest to tabor używany, liczący sobie na ogół 24 wiosenki życia, ale w stanie takim, że daj nam Panie Boże. Wagony są klimatyzowane, klasa II wyposażona w fotele lotnicze, miękkie, z ruchomymi oparciami i rozsuwanymi stoliczkami: w toaletach jest woda zimna i gorąca oraz stoliki do przewijania niemowląt. W każdym zestawie pociągu jest także bar. Wszystko zautomatyzowane, zmechanizowane, funkcjonujące za pociągnięciem palca, a nade wszystko sterylnie czyste. Dalsze zestawy będą nadchodziły z Danii sukcesywnie.
O zwyczajach polskich pasażerów Duńczycy wiedzą mało albo nic. W odróżnieniu od polskich kolejarzy oraz urzędników administracji państwowej i przedstawicieli samorządów. Na uroczystość odbioru tego taboru i podczas przejazdu z Zielonej Góry do Czerwieńska prawie cała polska ekipa zastanawiała się na głos jak te wagony będą wyglądały po trzech miesiącach eksploatacji. Nie ma co ukrywać, ze prognozy były fatalne. Ale to Duńczyków już nie obchodzi. Na pewno by nie zrozumieli o co w ogóle chodzi.
Dyrektor generalny DSB (kolei duńskich) Peter Langager powiedział „Gazecie Lubuskiej”, ze te lokomotywy i wagony wytrzymają w ciągłej eksploatacji co najmniej jeszcze 15 lat. Pewnie miał na myśli warunki duńskie, a nie polskie. Pożyjemy, zobaczymy.
Przewiduje się różne podróże czarterowe i okazjonalne po całej Polsce. Pociągi DBS, którymi kolej regionalna już dysponuje rozwijają prędkość do 160 km na godzinę! Zbliżoną szybkość w Polsce można rozwijać jedynie na trasie Poznań – Warszawa i Katowice – Warszawa. A jak się jeździ na liniach do Żar, Żagania, Wolsztyna, Gubina itp. każdy wie.
Jakie będą ceny biletów, jeszcze nie wiadomo. Sprawą istotną jest zwiększenie kapitału zakładowego spółki przy zachowaniu pakietu kontrolnego skarbu państwa, reprezentowanego przez wojewodę zielonogórskiego. Lubuską Koleją Regionalną interesują się samorządy. Niektóre mają już akcje. Ostatnio akces zgłosiły rady gmin w Jasieniu i Sulechowie. Z podmiotów gospodarczych blisko LKR-u trzyma się „Falubaz”.
Pełnomocnik dyrektora generalnego PKP do spraw przekształceń własnościowych na kolei – Aleksander Rodak powiedział naszej gazecie, że inicjatywa zielonogórska ma poparcie resortu, wyrażająca się m.in. w zawieszeniu sciągania płatności za korzystanie z torów i w ogóle infrastruktury PKP. Eksperyment zielonogórski będzie uważnie obserwowany, ponieważ – jak zaznaczyliśmy 17 bm. – do kolei regionalnych przymierza się jeszcze osiem województw, m.in. Górny Śląsk.
Rzut na tory
– Dwudziestego trzeciego maja rusza Lubuska Kolej Regionalna. Z pewnością wiele osób powie „wreszcie” sporo nie wierzy dopóki nie przejedzie się duńskim pociągiem…
– Rzeczywiście mało brakowało, a nikt nie podróżowałby duńskim pociągiem. Jeszcze w kwietniu nad LKR wisiała alternatywa: likwidacja albo rozpoczęcie działalności. Dzień wprowadzenia nowego rozkładu jazdy PKP – właśnie 23 maja – był jedynym terminem uruchomienia kolei regionalnej. Udało się uzyskać na ten cel środki z ministerstwa finansów oraz ministerstwa transportu i …ruszamy.
Znajomi kolejarze, orientujący się w ilości i wadze przeszkód jakie trzeba było pokonać, by dotrzeć do punktu, w którym jesteśmy – stwierdzili: „udało się wam przebić głową betonowy mur”.
– Może to popsuje nastrój, ale trzeba po męsku powiedzieć, że za tym rozbitym murem są następne. Tabor LKR pochodzi z zagranicy – wymaga homologacji, rewizyjnego odbioru stanu technicznego…
– Jeśli chodzi o homologację to nie mamy powodu do niepokoju. Czwartego, piątego maja w zakładach Cegielskiego przeprowadzone zostanie ostatnie z wymienionych badań. O jego wynik jestem spokojny. Martwi mnie natomiast nieco „rewizja” pociągów. Dwa składy stoją w poznańskich Zakładach Taboru Kolejowego od 22 października ubiegłego roku, a następne dwa wysłaliśmy tam tydzień później. W kwietniu dojechały tam kolejne 2. Spośród szóstki o dwóch mogę powiedzieć, że będą sprawne na czas.
Byłbym daleki od stwierdzenia, że jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani współpracą z ZNTK.
– Czy to oznacza, że do każdej awarii wzywać trzeba będzie Duńczyków ?
– Nie. Dotychczas byli raz.
– O ilu, w pełni sprawnych składach stanowiących wyposażenie LKR można mówić dziś, na trzy tygodnie przed inauguracyjnym kursem Lubuskiej Kolei Regionalnej ?
– Sprawny skład stoi w Czerwieńsku.
– Kadra ?
– Pojawiły się pewne kłopoty z zatrudnieniem odpowiedniej liczby maszynistów i pracowników zespołu warsztatowego.
– LKR przypomina maratończyka, który rozstrzyga finisz rzutem na taśmę. Ma pan w planach na najbliższe trzy tygodnie kilka godzin snu ?
– Mam, ale przypuszczam, że te plany będzie ciężko urzeczywistnić. Błyskawicznie należy załatwić sprawy małe i duże. Całe przedsięwzięcie jest jak elementy mozaiki, które trzeba złożyć w całości.
– Panie dyrektorze, nie ma żadnej gwarancji, iż po 23 maja warunki okażą się łaskawsze. LKR zaczyna swoją działalność od deficytowych przewozów pasażerskich. Gdyby poprzestać na tym – całego przedsięwzięcia można by nie rozpocząć. Jakie są szanse, że PKP zrezygnuje z monopolu na dochodowe przewozy towarowe ?
– Rzeczywiście, przewozy pasażerskie są z ekonomicznego punktu widzenia jedynie przyczyna strat. Chociaż z drugiej strony są najbardziej spektakularną formą działalności, obliguje nas do niej zresztą statut LKR. Jednak gdybyśmy ograniczyli się tylko do wożenia ludzi – to mimo dotacji państwowej do tzw. pasażerokilometra przysługującej LKR jako kolei użytku publicznego – okres od 23 maja do 31 grudnia 1993 roku zamknęlibyśmy deficytem. Podczas spotkania, które odbędzie się w połowie maja spodziewam się skonkretyzowania warunków współpracy z PKP właśnie co do przewozów towarowych. Rozmawiać będziemy także o stawkach za korzystanie z linii PKP.
Nasze propozycje padły w marcu. Chcielibyśmy podzielić okres dojrzewania do roli przewoźnika na dwa etapy. W pierwszym zajmowalibyśmy się czynnościami ekspedycyjnymi przewozów dokonywanych przez pracowników i sprzet PKP, w następnym osiągnęlibyśmy pełną samodzielność.
– Rozmowy z PKP nie są wolne od kontrowersji.
– Nie są. Jakiś czas temu ustaliliśmy wstępnie, iż podzielimy miedzy PKP a LKR koszt remontów przekazywanych nam linii. PKP miało dostarczyć materiał powierzchniowy i fachowców – my zająć się robotami wykończeniowymi. Teraz wokół tych ustaleń pojawiły się rozbieżności.
– Historia LKR podpowiada, że rozmowy z PKP generalnie nie są łatwe. Jak długo starczy pieniędzy przekazanych przez ministerstwo finansów na rozpoczęcie działalności kolei regionalnej ?
– Nie biorę pod uwagę braku porozumienia z PKP w sprawie przewozów towarowych. Mimo, iż szukamy innych źródeł dochodów (kantor wymiany walut w Olszynie, laminowanie dokumentów na dworcu w Zielonej Górze, punkt cięcia wagonów w Żarach) – długotrwałe spory o przewozy byłyby dla Lubuskiej Kolei Regionalnej groźne. Sądzę jednak, że decyzja ministerstwa finansów wspierająca uruchomienie LKR oznacza poparcie dla rozwoju kolei regionalnych. W końcu mówi się głośno o skurczeniu sieci obsługiwanej przez PKP z 24 do 14 tysięcy km. Ktoś tę pustkę 10 tysięcy km – musi wypełnić. Także w interesie PKP. W miejscowościach, z których obsługi PKP się wycofuje, zostają zakłady chcące wywozić swoją produkcje w świat. Te ładunki nie trafiają na linie PKP, bo nie ma komu przewieźć ich przez nieczynna sieć kolejową.
Jestem przekonany, iż rozsądek podpowie wszystkim, ze w sprawie przewozów po prostu trzeba się dogadać.
– Pan z natury jest optymistą ?
– Nie wiem czy z natury, ale optymizm co do LKR niemal wpisałem sobie w zakres obowiązków służbowych. Wierzę w szczęśliwy start i w długi żywot LKR. W każdym razie plan remontów linii mamy opracowane do końca 1995 roku.
– Dziękuję z rozmowę.
Rozkład jazdy LKR lato1993
Pociągi osobowe zatrzymują sie na wszystkich stacjach i przystankach osobowych na trasie kursowania pociągu. Pośpieszne tylko na wymienionych w rozkładzie
Nr pociągu |
Relacja |
Przyjazd |
Odjazd |
100/101 |
Czerwieńsk |
—– |
2.43 |
Zielona Góra |
3.00 |
3.08 |
|
Bieniów |
4.02 |
4.08 |
|
Żagań |
4.22 |
—– |
|
103 |
Żagań |
—– |
4.27 |
Żary |
4.39 |
4.40 |
|
Tuplice |
5.03 |
5.08 |
|
Łęknica |
5.43 |
—– |
|
102 |
Łęknica |
—– |
5.50 |
Tuplice |
6.25 |
—– |
|
105 |
Tuplice |
—– |
7.00 |
Łęknica |
7.36 |
—– |
|
104 |
Łęknica |
—– |
7.45 |
Tuplice |
8.20 |
—– |
|
107 |
Tuplice |
—– |
8.45 |
Łęknica |
9.21 |
—– |
|
106 |
Łęknica |
—– |
9.30 |
Tuplice |
10.05 |
10.10 |
|
Żary |
10.35 |
10.36 |
|
Żagań |
10.49 |
—– |
|
108/109 |
Żagań |
—– |
11.24 |
Niegosławice |
12.14 |
12.15 |
|
Niegosławice |
13.08 |
13.09 |
|
Kożuchów |
13.08 |
13.09 |
|
Nowa Sól |
13.22 |
—– |
|
110/111 |
Nowa Sól |
—– |
13.37 |
Kożuchów |
13.50 |
13.50 |
|
Niegosławice |
14.43 |
14.44 |
|
Żagań |
15.29 |
15.30 |
|
Żary |
15.43 |
—– |
|
113 |
Żary |
—– |
16.17 |
Tuplice |
16.40 |
16.45 |
|
Łęknica |
17.20 |
—– |
|
112 |
Łęknica |
—– |
17.25 |
Tuplice |
18.00 |
18.05 |
|
Żary |
18.27 |
18.30 |
|
Żagań |
18.43 |
—– |
|
115 |
Żagań |
—– |
18.50 |
Bieniów |
19.03 |
19.04 |
|
Lubsko |
19.22 |
—– |
|
114 |
Lubsko |
—– |
19.32 |
Bieniów |
19.49 |
19.50 |
|
Żagań |
20.05 |
—– |
|
116/117 |
Żagań |
—– |
20.55 |
Niegosławice |
21.40 |
21.41 |
|
Kożuchów |
22.34 |
22.35 |
|
Nowa Sól |
22.47 |
—– |
|
119 |
Nowa Sól |
—– |
23.20 |
Zielona Góra |
23.45 |
23.46 |
|
Czerwieńsk |
0.03 |
—– |
Nr pociągu |
Relacja LKR |
Przyjazd |
Odjazd |
200/201 |
Czerwieńsk |
—– |
3.37 |
Sulechów |
3.55 |
4.00 |
|
Kargowa |
4.35 |
4.36 |
|
Wolsztyn |
5.10 |
—– |
|
202/203 |
Wolsztyn |
—– |
5.24 |
Kolsko |
5.57 |
5.58 |
|
Nowa Sól |
6.50 |
7.07 |
|
Kożuchów |
7.20 |
7.21 |
|
Nowe Miasteczko |
7.48 |
7.49 |
|
Niegosławice |
8.13 |
—– |
|
204/205 |
Niegosławice |
—– |
8.17 |
Nowe Miasteczko |
8.41 |
8.42 |
|
Kożuchów |
9.10 |
9.11 |
|
Nowa Sól |
9.23 |
9.30 |
|
Kolsko |
10.15 |
10.16 |
|
Wolsztyn |
10.48 |
—– |
|
206 |
Wolsztyn |
—– |
11.30 |
Kargowa |
12.04 |
12.05 |
|
Sulechów |
12.40 |
—– |
|
207 |
Sulechów |
—– |
12.52 |
Kargowa |
13.27 |
13.28 |
|
Wolsztyn |
14.02 |
—– |
|
208/209 |
Wolsztyn |
—— |
14.17 |
Kolsko |
14.50 |
14.55 |
|
Sława Śląska |
15.16 |
—– |
|
211 |
Sława Śląska |
—– |
15.22 |
Kolsko |
15.43 |
15.44 |
|
Nowa Sól |
16.36 |
—– |
|
210 |
Nowa Sól |
—– |
16.45 |
Kolsko |
17.31 |
17.32 |
|
Sława Śląska |
17.53 |
—– |
|
212/213 |
Sława Śląska |
—– |
18.00 |
Kolsko |
18.21 |
18.26 |
|
Wolsztyn |
18.58 |
—– |
|
214/215 |
Wolsztyn |
—– |
19.13 |
Kargowa |
19.47 |
19.48 |
|
Sulechów |
20.23 |
20.25 |
|
Czerwieńsk |
20.41 |
—– |
Nr pociągu |
Relacja |
Przyjazd |
Odjazd |
300 |
Czerwieńsk |
—– |
6.21 |
Zielona Góra |
6.33 |
—– |
|
302/303 |
Zielona Góra |
—– |
6.48 |
Czerwieńsk |
7.05 |
7.10 |
|
Sulechów |
7.25 |
7.26 |
|
Babimost |
7.44 |
7.45 |
|
Zbąszynek |
7.55 |
8.15 |
|
Świebodzin |
8.35 |
8.37 |
|
Toporów |
8.56 |
9.01 |
|
Łagów |
9.15 |
9.16 |
|
Sieniawa Lubuska |
9.23 |
—– |
|
304/305 |
Sieniawa Lubuska |
—– |
9.30 |
Łagów |
9.37 |
9.38 |
|
Toporów |
9.53 |
9.58 |
|
Świebodzin |
10.17 |
10.19 |
|
Zbąszynek |
10.40 |
—– |
|
306/307 |
Zbąszynek |
—– |
11.55 |
Świebodzin |
12.15 |
12.16 |
|
Toporów |
12.35 |
12.40 |
|
Łagów |
12.54 |
12.55 |
|
Sieniawa Lubuska |
13.02 |
—– |
|
308/309 |
Sieniawa Lubuska |
—– |
13.10 |
Łagów |
13.17 |
13.18 |
|
Toporów |
13.33 |
13.38 |
|
Świebodzin |
13.57 |
13.58 |
|
Zbąszynek |
14.18 |
14.23 |
|
Babimost |
14.33 |
14.34 |
|
Sulechów |
14.52 |
14.57 |
|
Kargowa |
15.32 |
15.33 |
|
Wolsztyn |
16.07 |
—– |
|
310/311 |
Wolsztyn |
—– |
16.25 |
Kargowa |
16.59 |
17.00 |
|
Sulechów |
17.35 |
17.50 |
|
Babimost |
18.08 |
18.09 |
|
Zbąszynek |
18.19 |
18.25 |
|
Świebodzin |
18.45 |
18.46 |
|
Toporów |
19.05 |
19.10 |
|
Łagów |
19.24 |
19.25 |
|
Sieniawa Lubuska |
19.32 |
—– |
|
312/313 |
Sieniawa Lubuska |
—– |
19.37 |
Łagów |
19.44 |
19.45 |
|
Toporów |
20.00 |
20.05 |
|
Świebodzin |
20.24 |
20.25 |
|
Zbąszynek |
20.45 |
20.51 |
|
Babimost |
21.01 |
21.02 |
|
Sulechów |
21.19 |
21.29 |
|
Czerwieńsk |
21.36 |
21.41 |
|
Zielona Góra |
21.53 |
—– |
|
315 |
Zielona Góra |
—– |
22.10 |
Czerwieńsk |
22.27 |
—– |
Nr pociągu |
Relacja |
Przyjazd |
Odjazd |
400/401 |
Czerwieńsk |
—– |
4.51 |
kursuje |
Zielona Góra |
5.06 |
5.15 |
6 i 7 |
Nowogród Osiedle |
5.49 |
5.49 |
w okresie |
Bieniów |
6.01 |
6.01 |
3.VII-25.IX |
Żary |
6.18 |
6.22 |
Węgliniec |
7.15 |
7.17 |
|
Jelenia Góra |
8.22 |
8.25 |
|
Karpacz |
9.00 |
—– |
|
Karpacz |
—– |
17.35 |
|
402/403 |
Jelenia Góra |
18.01 |
18.04 |
kursuje |
Węgliniec |
19.24 |
19.29 |
6 i 7 |
Żary |
20.13 |
20.17 |
w okresie |
Bieniów |
20.30 |
20.31 |
3.VII-25.IX |
Nowogród Osiedle |
20.43 |
20.43 |
Zielona Góra |
21.12 |
21.30 |
|
Czerwieńsk |
21.45 |
—– |
Zima 1993
Nr pociągu | Relacja | Przyjazd | Odjazd |
100 | Czerwieńsk | —– | 6.28 |
Zielona Góra | 6.40 | —– | |
102/103 | Zielona Góra | —– | 6.50 |
Czerwieńsk | 7.07 | 7.17 | |
Sulechów | 7.32 | 7.33 | |
Zbąszynek | 8.02 | 8.15 | |
Toporów | 8.56 | 9.11 | |
Sieniawa Lubuska | 9.34 | —– | |
104/105 | Sieniawa Lubuska | —– | 9.50 |
Toporów | 10.13 | 10.30 | |
Zbąszynek | 11.11 | —– | |
106/107 | Zbąszynek | —– | 11.55 |
Toporów | 12.35 | 12.50 | |
Sieniawa Lubuska | 13.12 | —– | |
108/109 | Sieniawa Lubuska | —– | 16.20 |
Toporów | 16.43 | 16.57 | |
Zbąszynek | 17.38 | 17.47 | |
Sulechów | 18.20 | 18.21 | |
Czerwieńsk | 18.37 | 18.47 | |
Zielona Góra | 18.59 | —– | |
111 | Zielona Góra | —– | 19.15 |
Czerwieńsk | 19.30 | —– | |
W/w pociągi kursuja codziennie oprócz 25.XII i 3.IV |
Nr pociągu | Relacja | Przyjazd | Odjazd |
200/201 | Czerwieńsk | —– | 4.24 |
Sulechów | 4.42 | 4.50 | |
Kargowa | 5.27 | 5.27 | |
Wolsztyn | 6.04 | —– | |
202 | Wolsztyn | —– | 6.25 |
Kargowa | 7.02 | 7.02 | |
Sulechów | 7.40 | ||
203 | Sulechów | —– | 7.55 |
Kargowa | 8.33 | 8.33 | |
Wolsztyn | 9.10 | —– | |
204 | Wolsztyn | —– | 13.10 |
Kargowa | 13.47 | 13.47 | |
Sulechów | 14.25 | ||
205 | Sulechów | —– | 14.40 |
Kargowa | 15.18 | 15.18 | |
Wolsztyn | 15.55 | —– | |
206 | Wolsztyn | —– | 16.10 |
Kargowa | 16.47 | 16.47 | |
Sulechów | 17.25 | —– | |
207 | Sulechów | —– | 17.40 |
Kargowa | 18.18 | 18.18 | |
Wolsztyn | 18.55 | —– | |
208/209 | Wolsztyn | —— | 19.08 |
Kargowa | 19.45 | 19.45 | |
Sulechów | 20.23 | 20.25 | |
Czerwieńsk | 20.41 | —– | |
W/w pociagi kursują w dni robocze oprócz sobót |
Nr pociągu | Relacja | Przyjazd | Odjazd |
300 | Czerwieńsk | —– | 4.30 |
Zielona Góra | 4.44 | 4.45 | |
Nowa Sól | 5.06 | —– | |
302 | Nowa Sól | —– | 5.16 |
Kolsko | 5.56 | 5.57 | |
Wolsztyn | 6.24 | —– | |
303 | Wolsztyn | —– | 6.32 |
Kolsko | 6.59 | 7.00 | |
Nowa Sól | 7.40 | —– | |
304 | Nowa Sól | —– | 7.55 |
Kolsko | 8.35 | 8.36 | |
Wolsztyn | 9.03 | —– | |
305 | Wolsztyn | —– | 12.50 |
Kolsko | 13.17 | 13.18 | |
Nowa Sól | 13.58 | —– | |
306 | Nowa Sól | —– | 14.12 |
Kolsko | 14.52 | 14.53 | |
Wolsztyn | 15.20 | —– | |
307 | Wolsztyn | —– | 15.35 |
Kolsko | 16.02 | 16.03 | |
Nowa Sól | 16.43 | —– | |
308 | Nowa Sól | —– | 16.53 |
Kolsko | 17.33 | 17.34 | |
Wolsztyn | 18.01 | —– | |
309 | Wolsztyn | —– | 18.15 |
Kolsko | 18.42 | 18.43 | |
Nowa Sól | 19.23 | —– | |
311 | Nowa Sól | —– | 19.33 |
Zielona Góra | 19.54 | 19.57 | |
Czerwieńsk | 20.11 | —– | |
W/w pociagi kursują w dni robocze oprócz sobót |
Nr pociągu |
Relacja |
Przyjazd | Odjazd |
500/501 | Czerwieńsk | —– | 6.25 |
Sulechów | 6.42 | 6.55 | |
Kargowa | 7.33 | 7.33 | |
Wolsztyn | 8.10 | —– | |
503 | Wolsztyn | —– | 8.25 |
Kolsko | 8.52 | 8.53 | |
Nowa Sól | 9.33 | —– | |
504 | Nowa Sól | —– | 9.48 |
Kolsko | 10.28 | 10.29 | |
Wolsztyn | 10.56 | —– | |
506 | Wolsztyn | —– | 11.10 |
Kargowa | 11.47 | 11.47 | |
Sulechów | 12.25 | —– | |
507 | Sulechów | —– | 12.40 |
Kargowa | 13.18 | 13.18 | |
Wolsztyn | 13.55 | —– | |
509 | Wolsztyn | —– | 14.10 |
Kolsko | 14.37 | 14.38 | |
Nowa Sól | 15.18 | —– | |
511 | Nowa Sól | —– | 15.32 |
Zielona Góra | 15.55 | 15.57 | |
Czerwieńsk | 16.12 | —– | |
W/w pociagi kursują w 6, 7 i święta oprócz 25.XII i 3.IV |
W tym rozkładzie pociągi do Karpacza ani razu nie kursowały
Nr pociągu | Relacja | Przyjazd | Odjazd |
400/401 | Czerwieńsk | —– | 4.51 |
kursuje | Zielona Góra | 5.06 | 5.15 |
po | Nowogród Osiedle | 5.49 | 5.49 |
ogłoszeniu | Bieniów | 6.01 | 6.01 |
Żary | 6.18 | 6.22 | |
Węgliniec | 7.15 | 7.17 | |
Jelenia Góra | 8.22 | 8.25 | |
Karpacz | 9.00 | —– | |
Karpacz | —– | 17.35 | |
402/403 | Jelenia Góra | 18.01 | 18.04 |
kursuje | Węgliniec | 19.24 | 19.29 |
po | Żary | 20.13 | 20.17 |
ogłoszeniu | Bieniów | 20.30 | 20.31 |
Nowogród Osiedle | 20.43 | 20.43 | |
Zielona Góra | 21.12 | 21.30 | |
Czerwieńsk | 21.45 | —– | |
Nie kursowały w tym rozkładzie |
Rozkład jazdy LKR lato1994
w tym okresie LKR była już postawiona w stan likwidacji, a pociągi w rozkładzie były oznaczone jako kursujące po uprzednim ogłoszeniu, które nigdy nie nastąpiło.
Nr pociągu | Relacja | Przyjazd | Odjazd | Nr pociągu | Relacja | Przyjazd | Odjazd |
100 | Czerwieńsk | —– | 6.41 | 200/201 | Czerwieńsk | —– | 4.16 |
Zielona Góra | 6.55 | —– | Sulechów | 4.32 | 4.55 | ||
102/103 | Zielona Góra | —– | 7.10 | Kargowa | 5.31 | 5.31 | |
Czerwieńsk | 7.22 | 7.31 | Wolsztyn | 6.07 | —– | ||
Sulechów | 7.47 | 7.48 | 202 | Wolsztyn | —– | 6.25 | |
Zbąszynek | 8.15 | 8.28 | Kargowa | 7.02 | 7.02 | ||
Toporów | 9.09 | 9.20 | Sulechów | 7.40 | |||
Sieniawa Lubuska | 9.42 | —– | 203 | Sulechów | —– | 7.55 | |
104/105 | Sieniawa Lubuska | —– | 10.00 | Kargowa | 8.33 | 8.33 | |
Toporów | 10.23 | 10.35 | Wolsztyn | 9.10 | —– | ||
Zbąszynek | 10.55 | —– | 204 | Wolsztyn | —– | 13.10 | |
106/107 | Zbąszynek | —– | 12.28 | Kargowa | 13.47 | 13.47 | |
Toporów | 12.48 | 13.03 | Sulechów | 14.25 | |||
Sieniawa Lubuska | 13.25 | —– | 205 | Sulechów | —– | 14.40 | |
108/109 | Sieniawa Lubuska | —– | 16.20 | Kargowa | 15.18 | 15.18 | |
Toporów | 16.43 | 16.55 | Wolsztyn | 15.55 | —– | ||
Zbąszynek | 17.36 | 17.45 | 206 | Wolsztyn | —– | 16.10 | |
Sulechów | 18.19 | 18.20 | Kargowa | 16.47 | 16.47 | ||
Czerwieńsk | 18.36 | 18.46 | Sulechów | 17.25 | —– | ||
Zielona Góra | 19.00 | —– | 207 | Sulechów | —– | 17.50 | |
111 | Zielona Góra | —– | 19.20 | Kargowa | 18.26 | 18.26 | |
Czerwieńsk | 19.32 | —– | Wolsztyn | 19.02 | —– | ||
W/w pociągi kursują codziennie w okresie | 208/209 | Wolsztyn | —— | 19.15 | |||
1.VII – 31.VIII, po uprzednim ogłoszeniu | Kargowa | 19.51 | 19.51 | ||||
Sulechów | 20.29 | 20.30 | |||||
Czerwieńsk | 20.46 | —– | |||||
W/w pociagi kursują w dni robocze oprócz sobót, | |||||||
po uprzednim głoszeniu |
Nr pociągu | Relacja | Przyjazd | Odjazd | Nr pociągu | Relacja | Przyjazd | Odjazd |
300 | Czerwieńsk | —– | 4.05 | 500/501 | Czerwieńsk | —– | 7.49 |
Zielona Góra | 4.18 | 4.19 | Sulechów | 8.05 | 8.06 | ||
Nowa Sól | 4.40 | —– | Kargowa | 8.43 | 8.43 | ||
302 | Nowa Sól | —– | 5.05 | Wolsztyn | 9.20 | —– | |
Kolsko | 5.46 | 5.47 | 503 | Wolsztyn | —– | 9.30 | |
Wolsztyn | 6.15 | —– | Kolsko | 9.58 | 9.59 | ||
303 | Wolsztyn | —– | 6.20 | Nowa Sól | 10.40 | —– | |
Kolsko | 6.48 | 6.49 | 504 | Nowa Sól | —– | 10.50 | |
Nowa Sól | 7.30 | —– | Kolsko | 11.31 | 11.32 | ||
304 | Nowa Sól | —– | 7.40 | Wolsztyn | 12.00 | —– | |
Kolsko | 8.21 | 8.22 | 506 | Wolsztyn | —– | 12.10 | |
Wolsztyn | 8.50 | —– | Kargowa | 12.47 | 12.47 | ||
305 | Wolsztyn | —– | 12.30 | Sulechów | 13.25 | —– | |
Kolsko | 12.58 | 12.59 | 507 | Sulechów | —– | 13.35 | |
Nowa Sól | 13.40 | —– | Kargowa | 14.13 | 14.13 | ||
306 | Nowa Sól | —– | 14.15 | Wolsztyn | 14.50 | —– | |
Kolsko | 14.56 | 14.57 | 509 | Wolsztyn | —– | 15.00 | |
Wolsztyn | 15.25 | —– | Kolsko | 15.28 | 15.29 | ||
307 | Wolsztyn | —– | 15.45 | Nowa Sól | 16.10 | —– | |
Kolsko | 16.13 | 16.14 | 511 | Nowa Sól | —– | 15.35 | |
Nowa Sól | 16.55 | —– | Zielona Góra | 15.57 | 15.58 | ||
308 | Nowa Sól | —– | 17.10 | Czerwieńsk | 16.10 | —– | |
Kolsko | 17.51 | 17.52 | W/w pociagi kursują w 6, 7 i święta, | ||||
Wolsztyn | 18.20 | —– | po uprzednim głoszeniu | ||||
309 | Wolsztyn | —– | 18.30 | W rozkładzie występują sprzecznosci co do godzin i dni kursowania. | |||
Kolsko | 18.57 | 18.58 | |||||
Nowa Sól | 19.37 | —– | |||||
311 | Nowa Sól | —– | 19.50 | ||||
Zielona Góra | 20.12 | 20.13 | |||||
Czerwieńsk | 20.25 | —– | |||||
W/w pociagi kursują w dni robocze oprócz sobót, | |||||||
po uprzednim głoszeniu |
By admin